" The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched- they must be felt with the heart."
Bengkisan Hidup




Kisah ini aku titipkan sekadar ingin berkongsi pengalaman aku..

29/JANUARI/09 - Suatu malam lepas aku balik kerja. selepas selesai semua mandi n solat, aku duduk kat kerusi meja study aku,
sambil aku semak buku2 time aku diploma dulu... tetiba aku rasa diri nie sangat loser la mcm x guna la..
aku cermin diri aku tgk keadaan badan aku... i think something need to change from myself n my lifestyle..
from that time... aku telah ambik insiatif utk berubah.. malam tue gak aku tekad utk turun kan berat badan
aku... so start malam tue aku cut of nasi aku n a week after aku start main gym.. aku cite benda nie kat
member aku... dia gelak kan dgn harapan aku btol2 akan wat benda tue "weh! ko bg aku 4 bulan jer" aku ingat
lagi la itu sms yg aku bg kat member aku...

02/FEBRUARI/09 - AKu sign up membership kat Fitness First Cheras Leisure Mall dengan harapan aku bole turunkan berat badan
aku... 1st aku jumpa personal trainer aku.., dia cakap "u bole buat xpi akan ambil masa yang agak lama-
lebih kurang 1 tahun lebih... adoii jem aku bila dia kata camtu.. moral down jap.. xpi xpe aku cakap dlm
hati aku try to reach as fast as i can..hehe mcm memaksa la plak kan...so a day afta aku start workout
6 DAYS A WEEK WITHOUT FAILED!!!1st week aku workout mmg mcm nak mati doll... huh tuhan je tau mcm mana
perit nye... minima time aku workout 2jam ngan x makan siang... huhu xpi aku tabah kan hati aku gak la..
ok aku bgtau korang apa yg aku makan la start dari tat day..

8.00AM - Aku minum air fresh milk
11.00AM - AKu minum air x kira la kdg2 soya xpi mostly air mineral
1.00PM - Aku ambik roti sandwish( tuna kosong n black paper sos)
4.00PM - Aku minum air mineral kdg2 teh o
6.00PM - 100 plus
10.00PM - HOT MILK
* Benda nie aku amalkan dari 29jan sampai bulan 5.. itu je fix xda tambah kadang2 kurang ada..

03/MAC/09 - Aku start timbang berat badan aku.. huhu kecewa gak la workout mcm nak mati.. makan pn dah abis kurang dah
xpi turun 3kg jer... pastue aku mcm dah malas jer.. xpi aku paksa jgk la huhuhuu... mac nie kira aku nak
build up mental... huhuhu.. tension gler doll...xpi nak watcamne kan... paksa la jugak...aku teruskan la
6 hari seminggu dua jam sehari.. huhuhhu...

02/APRIL/09 - Aku timbang ag... time nie aku dah dapat rasa badan aku mula susut.. timbang2 dari 125kg ke 120kg.. so
time tue mmg bangga giler la 5kg tue hehehe... pastue aku workout ag ditemani oleh sorang abg nie
mmg support aku gler2 la nak kurus...tiap2 hari dia tmn aku workout... dengan harapan aku akn kurus..

02/MAY/09 - 7kg tue... aku turun.. 113kg aku start buat extra cardio.. time tue aku dah cukup bangga dah.. semua org
dah start nampak aku kurus kot... so benda tue semua motivated aku utk lagi kurus...

02/JUNE/09 - 7Kg agi... nie dah start konsisten ckit... pastue time nie aku dah start kena beskal... n aku jual brg2
paintball aku untuk beli beskal... mula2 aku beli beskal classic frame shimano... x tahan aku beli la
scott tue... aku start kayuh ngan bdk2 pjaya.. time tue kenal la... Adi Bianchi n Doc Hassan Faris..
time tue kena buli la... tinggal belakang je aku..hehe..

04/JULY/09 - dari 105kg aku dah start cycle aku turun 8-9kg la... time nie aku mmg jadi cycle yg tegar bg junior
kategori la... tiap2 malam aku kayuh at least 40km... huhuhu... marah member2 radio aku..hehe..
` masa nie aku dah bole la pakai baju size L hehe... xpi time nie aku dah start makan ckit la.. coz
dah start jadi ahli sukan yg tegar kan.. pastu diorang nie kenalkan aku ngan geng2 ironman la plak..
hurmm... lagi tambah giler la aku..,. kat situ la minat aku nak join traithlon plak.. hehe
pastu aku start training beskal ngan puak2 gler nie la.. mak i nasib bole follow... time nie aku dah 96kg
time tue dah ok kot..aku belasah jer..

02/AUG/09 - 89KG last skali aku timbang... huhu dengan senang hati aku join Duathlon kat UM.. 1st race aku kat um tue
aku wat 1jam 13min.. ok la kot... n skrg aku kept training n training... to becomig race aku..aku nak wat
berat aku sampai 80..pastu maintain la...

- IRONMAN PuTRAJAYA
- Mizuno wave run 2009
- POWERMAN 2009
- Genting Triblizer 2009..

DOAkan aku berjaya eh.... tq to all yg support aku.. i love u all... Stop smoking!!!
0 Responses

Post a Comment

  • " I love walking in the rain, 'cause then no-one knows I'm crying.”


    Plz visit

    Ombak Swimming Club

    Ombak Swimming Club
    Ombak Swimming Club is a club that is open for everyone. We mainly provide swimming class for ALL : 1. From Children to Adult 2. Group and private Our main operation centre is at Pusat Akuatik Darul Ehsan, Seksyen 13, Shah Alam, Selangor.

    Lets Chat