" The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched- they must be felt with the heart."
Latihan & Disiplin
Latihan & Disiplin

Salam semua… bercakap mengenai disiplin dalam diet aku.. kenapa skrg nie agak susah aku nak kawal diet. Di antara persoalan yg kadang2 aku sendiri yang teragak2 untuk aku jawab.

1- Adakah aku dah puas hati ngan keadaan aku sekarang ?
2- Bolekah ngan bentuk badan aku sesuai dan selesa untuk aku join Triathlon?
3- Cukup ke traninig aku?
4- Betul x teknik lari aku ?

Nie di antara beberapa soalan yang aku sendiri x dapat nak pastikan…Kenapa dulu time berat aku hampir mencecah 130kg aku bole untuk diet dan mengamalkan sistem disiplin yang cukup baik, sehingga aku berjaya turunkan sampai 90kg dan sekarang hampir 87kg. Adakah aku sudah puas hati ngan berat badan aku sekarang,,,

Jujur sejujurnya aku agak x selesa ngan berat aku terutamanya time aku lari.. seksa nye teramatlah sangat. So aku cuba sedaya upaya utk aku turunkan berat badan. Kedatangan Bulan Puasa membawa aku utk cuba sambung diet aku yg sebelum nie. Xpi aku x berjaya? Ntah la kenapa? Ramai orang kata berat aku sudah cukup sedap utk aku sekarang dan ada di antaranya suruh aku maintain. Tue la pendapat masing2..

Dr segi latihan plak.. basikal aku rasa aku x bole managed aku rasa aku bole la dan selesa dalam cycling.. dengan training aku bersama geng2 yang power2 nie bolehkan aku rasa susah n preasure yang depa bg amat berkesan kat aku.. xpi sebagai orang baru dalam sukan nie.. Bike Alloy yg aku pakai skrg bukan penghalang utk aku cocok blkg depa2.. hehe… poyo x? so aku mengharapankan di suatu masa yg terdekat aku nak memiliki TT Bike aku sendiri.. KOUTA target aku? InsyAllah..

Swimming plak aku baru start masuk kelas ngan ombak club. Alhamdulillah diorang sangat friendly n supportive.. mayb x lama lagi aku dah bole wat endurance kot..hehe.. kelas aku tiap2 hari selasa n khamis kt aquatic sec13 s.alam.. So hopefully aku bole manage untuk memilik teknik yg betol dalam swim..

Lari plak mmg la aku tiap2 petang aku lari… xpi disiplin nie aku xda basic yg btol n I need someone to teach me… kadang2 baru 7km aku lari aku dah letih.. stamina ada xpi aku rasa mental aku xda.. so nak build up mental nie aku perlukan somebody..hope a new comer in triathlon I wish tat I could learnt from somebody the proper in triathlon.. So bg la pendapat masing2..
0 Responses

Post a Comment

  • " I love walking in the rain, 'cause then no-one knows I'm crying.”


    Plz visit

    Ombak Swimming Club

    Ombak Swimming Club
    Ombak Swimming Club is a club that is open for everyone. We mainly provide swimming class for ALL : 1. From Children to Adult 2. Group and private Our main operation centre is at Pusat Akuatik Darul Ehsan, Seksyen 13, Shah Alam, Selangor.

    Lets Chat